Welk glijmiddel glijd het beste?

Ik heb zelf glijmiddel van Eros al eens geprobeerd, maar viel me eigenlijk wel tegen.
Ik zoek echt glijmiddel wat supergoed glijd over je lichaam voor bijvoorbeeld body massages.
Is body lube (waterbasis) een goede keus?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Alles wat vet is glijdt als een tierelier maar : de zuren in de meeste vetten kunnen het rubber van de condooms aantasten, waardoor het niet meer veilig is. Niet dat de gaten er voor je ogen invallen, maar op microscopische gebied is dat wel het geval, en een microscopisch gaatje is genoeg voor een hoop ellende.

Het bete gebruik je dus glijmiddelen op waterbasis.
KY-jelly is al tientallen jaren HET vooraanstaande merk, en niet voor niks natuurlijk. Er zit ook geen rommel in waar je allergisch, overgevoelig of misselijk van kunt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik vind ky al snel plakkerig worden.
ok voor in de doos, maar niet fijn voor massage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, Rieneke. Voor massage kun je veel beter olie gebruiken. Glijmiddelen zijn meestal op basis van slijmcellen, eiwitten die heel veel water kunnen bevatten. Werken prima zolang de omgeving vochtig blijft. +1 voor Marleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor massage is het ook beslist niet bedoeld; het is echt een glijmiddel. Masseren kun je veel beter met olie, hetzij speciale olie, hetzij gewoon iets van babyolie.

Andere antwoorden (4)

ik zou altijd voor een glijmiddel op waterbasis gaan, olie is zo'n zooi om weer op te ruimen mocht het op het beddengoed terecht komen.

Durex Play werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glijmiddelen op waterbasis drogen vaak uit en worden dus stroever/plakkerig.
De variant op siliconenbasis is veel gladder en blijft ook glad. Eros heeft deze variant ook.
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf Etos Massagegel. Het is huismerk, dus lekker goedkoop.

Het is een 2-in-1, je kunt het als massagegel gebruiken en ook als glijmiddel. En het is op waterbasis.
Ik heb het een paar keer gebruikt en het bevalt zeer goed.
Ritsuka
12 jaar geleden
Baby olie gewoon van kruidvat, dat gebruik ik altijd met mijn vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar gebruik baby-olie niet met condooms samen!